تطبیق با شرایط جوی، فرمان نرم، کامپیوتر مخصوص جاده یا نقشه، GPRS، اتصال بلوتوث به موبایل یا ابزارهای صوتی، و یک سیستم صوتی عالی با شش اسپیکر، صفحه لمسی 1/6 اینچی، سی دی خوان عالی، رادیوی اچ دی ماهواره ای و یک سیستم خارق العاده کمکی ورودی برای سیستم صوتی در این خودرو در نظر گرفته شده است. طراحی تویوتا یاریس متفاوت با تمام خودروهای ژاپنی است که تا به امروز دیدهایم. روی دستگیره درهای مگان جای چرخاندن کلید وجود ندارد و تمام درها با کارت کلید باز میشوند. روی نماد ویندوز در گوشه سمت چپ صفحه کلیک کنید، یا کلید Win بر روی کیبورد خود را فشار دهید که معمولاً نماد ویندوز به صورت یک پنجره، بر روی آن دیده میشود. سنسورهای پارک جلو روی برخی از مدلهای این خودرو به صورت استاندارد عرضه شدهاند، ولی آینه وسط مات شونده فقط روی گرانترین نسخه آن موجود هستند. در صورت رضایت لطفا ۵ ستاره طلایی به ما بدهید و نظر خود را در مورد کالا و خدمات پس از فروش ماشین اسپرت و سرعت ارسال و …

این پیشرانه میتواند ۲۰۹ اسب بخار قدرت تولید کند و به این ترتیب تویوتا یاریس GRMN را قادر میسازد تا در عرض ۶.۳ ثانیه از حال سکون به سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت برسد. اما در بحث شتاب اولیه و سرعت این ریوی کرهای است که رقیب خود را پشتسر میگذارد. اما شاهین از کجا آمده است؟ حال با توجه به مشخصات فنی این خودرو شاید این سوال برای شما مطرح شود که چرا با وجود تفاوتهایی که در قدرت موتور این دو خودرو وجود دارد، اما از لحاظ قیمتی در یک رده قرار دارند، در این خصوص باید گفت تفاوت مصرف سوخت این دو خودرو تنها دلیل این امر است؛ بهطوری که با اعلام حذف سوخت یارانهای خودروهای وارداتی با حجم موتور ۱۳۰۰سیسی به بالا خودروی یاریس تنها خودروی وارداتی است که به دلیل داشتن موتور ۱۳۰۰ سیسی از این قانون مستثنی شده است؛ به همین دلیل قیمت آن از ۲۱میلیون تومان در زمان عرضه به ۲۶ تا ۲۷میلیون تومان رسیده است.

لازم به ذکر است که تویوتا یاریس با عبور از سد رقبای نامداری چون آئودی A3، بامو سری 4 و مرسدس بنز S کلاس توانست به دور نهایی رایگیری راه پیدا کند. بزرگترین عیب تویوتا یاریس برچسب قیمتی زیاد آن است. هشدار ضد سرقت برای جلوگیری از به سرقت رفتن خودرو نصب شده است. برای کیا ریو هاچبک از بین خودروهای موجود در بازار ایران، رقبای متعددی را مانند هیوندای ولستر، تویوتا یاریس، مزدا ۲، هیوندای i20 و کیا پیکانتو میتوان درنظر گرفت. دراین بین مدلی که بیشتر از سایر محصولات این شرکت در زیر ذره بین قرار دارد، تویوتا یاریس جدید است که ورژن هیبریدی آن نیز میهمان نمایشگاه استانبول خواهد بود. در هنگام عرضه ، خریداران می توانند نسخه Premiere Edition را که براساس مدل Dynamic ساخته شده است ، مشخص کنند. مصرف سوخت ترکیبی مدل اتوماتیک تویوتا یاریس سدان ۲۰۱۹ نیز معادل ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده، در حالی که مدل دستی در هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت ترکیبی ۶.۹ لیتر بنزین میسوزاند. در ادامه مطلب تویوتا یاریس GR، قویترین سه سیلندر دنیا – برخلاف خودروی شش سیلندر موجود در GR Supra، در پیشرانه این خودرو یک توربو کوچک ۱.۶ لیتری به یک گیربکس دستی شش سرعته و یک دیفرانسیل مرکز کلاچ چند صفحه ای جفت می شود.

با این وجود، ما میدانیم که مدل پایهی یاریس از نوع سه درب و تریم L خواهد بود و بهای آغازین آن ۱۵۶۳۵ دلار (با گیربکس دستی) خواهد بود. GR Yaris با قدرت 257 اسب بخار ، مجهز به قدرتمندترین موتور سه سیلندر جهان است که در یک خودروی جاده ای نصب شده است. با ورود به داخل خودرو اولین چیزی که جلبتوجه میکند، متریال استفادهشده در کابین هیوندای است که کیفیت مطلوبی دارد؛ بااینحال باید قبول کرد که از این نظر در مقایسه کیا ریو هاچبک پایینتر است. تجهیزات ایمنی سطح بالا، امکانات رفاهی مناسب، کیفیت ساخت و متریال با کیفیت از دیگر ویژگیهای خودروست. در نگاه به تویوتا یاریس هاچبک، بهلحاظ ظاهری آن را از ریو هاچبک شکیلتر مییابیم؛ ولی متریال بهکاررفته درون کابین این خودرو کیفیت کمتری در مقایسه کیا ریو هاچبک دارد. همچنین ازنظر ظاهری بدنه ریو هاچبک شکیلتر به نظر میآید. 20 از سیستمهای پایداری و ترمز نظیر ESP-ASR-BAS-TCS که درون ریو هاچبک بهکاررفته، بیبهره است.