[ad_1]

حتی در مواردی که همه گیری وجود ندارد ، زمستان – با روزهای کوتاه و دمای استخوان – می تواند یک چالش برای سلامت روان باشد.

تقریباً برای 5 درصد از بزرگسالان در ایالات متحده ، تغییرات خلقی که هنگام کاهش میزان نور طبیعی خورشید اتفاق می افتد به قدری شدید است که مستلزم تشخیص اختلال عاطفی فصلی است.

به گفته کارشناسان ، امسال ، همچنان که ویروس کرونا تغییر می کند ، افسردگی فصلی ممکن است شیوع بیشتری داشته باشد.

علائم اختلال عاطفی فصلی شامل کمبود انرژی و خستگی مفرط ، اندوه مداوم ، تغییر وزن و کاهش علاقه به فعالیت هایی است که قبلاً لذت بخش بوده اند ، علائم معمولاً از پاییز شروع می شوند و در بهار از بین می روند. علت دقیق آن به طور کامل مشخص نیست ، اما اعتقاد بر این است که غروب آفتاب و صبح های تاریک تر ، ساعت داخلی بدن را مختل می کند و منجر به تغییرات شیمیایی در مغز می شود.

کارشناسان می گویند ترکیبی از عوامل مرتبط با همه گیری بیماری افسردگی زمستانی امسال را تشدید می کند: انزوای اجتماعی ، به علاوه استرس در مواردی مانند سلامتی ، امور مالی و آموزش از راه دور. در همین حال ، ماندن در خانه ما را در معرض نور کمتری قرار می دهد.

دکتر پاول دسان ، مدیر کلینیک تحقیقات افسردگی زمستانی در بیمارستان ییل در نیوهیون ، گفت: “نور طبیعی و روشن ، به ویژه صبح زود ، برای سلامتی انسان مهم است.” “اکنون مردم از خانه کار می کنند. آنها زود از خواب بیدار نمی شوند و برای کار با ماشین رانندگی نمی کنند. آنها می توانند بخوابند. و در خانه آنها نور کم است – مطمئناً از آنچه شما برای کار با ماشین می راندید ، اما همچنین نسبت به دفتر کار نیز پایین تر است.”

وی افزود: “بدیهی است امسال متفاوت است.” “ما با این بیماری همه گیر در یک دوره زمانی بسیار پرتنش و خطرناک قرار داریم. من فکر می کنم بسیاری از افرادی که ممکن است گفته باشند ، “من در زمستان قبل احساس خوبی ندارم” ، امسال می روند و درخواست کمک می کنند. “

درمان آسان

دکتر ریچارد شلتون ، استاد و معاون تحقیق در گروه روانپزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه آلاباما ، گفت: متأسفانه ، همه مبتلایان به اختلال عاطفی فصلی از یک متخصص بهداشت روان واجد شرایط کمک نمی گیرند. انجام این کار برای هر نوع افسردگی مهم است ، که در صورت عدم درمان ، می تواند خطر خودکشی یا سو abuse مصرف مواد را افزایش دهد.

وی گفت: ماهیت اختلال عاطفی فصلی به گونه ای است که چون در این زمینه انگیزه انرژی شما را تحت تأثیر قرار می دهد ، برای افراد بسیار دشوار است که باتری خود را برای جستجوی مراقبت شارژ کنند. “مردم معمولاً نمی خواهند به کلینیک ها مراجعه کنند. خبر خوب این است که همه ما با سلامت از راه دور دست و پنجه نرم می کنیم. اما این فقط یافتن راه حل است.”

اگرچه اطلاعات روشنی در مورد تعداد افرادی که در حال حاضر دارای اختلال عاطفی فصلی هستند وجود ندارد ، اما کارشناسان معتقدند که این تقریباً به طور قطع از سالهای گذشته بالاتر است.

شلتون با بیان اینکه بسیاری از ما در ماه های زمستان خسته می شویم ، افزود: اختلال عاطفی فصلی “شکل نهایی” این مسئله است. “شما ترکیب می کنید که آنچه ما همچنین می دانیم یکی دیگر از عوامل ایجاد کننده افسردگی است که عوامل استرس زای زیادی است ، به ویژه برای مدت زمان کوتاه ، و مطمئناً انتظار داریم که این امر منجر به افزایش نرخ افسردگی شود.”

دسان گفت: هرچه از خط استوا دورتر باشیم ، به دلیل کوتاه بودن چرخه های نوری ، خطر ابتلا به اختلال فصلی در فصلی بیشتر خواهد بود. به گفته انجمن روانپزشکان آمریکا ، کسانی که از آن رنج می برند معمولاً ماه های ژانویه و فوریه را به عنوان سخت ترین ماه خود اعلام می کنند.

خبر خوب: نور درمانی ، که می تواند در خانه با دستگاهی انجام شود که جنبه های نور طبیعی را شبیه سازی کند ، یک درمان موثر است.

کارشناسان توصیه می کنند یک جعبه سبک با کیفیت بالا و حداقل 10 هزار لوکس خریداری کنید ، که اندازه گیری میزان روشنایی است. برای استفاده بیشتر از آن ، متخصصان توصیه می کنند هرچه زودتر از جعبه سبک به مدت 30 دقیقه استفاده کنید.

قبل از شروع درمان مراجعه به یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی مهم است. به طور کلی ، هیچ عارضه جانبی نور درمانی وجود ندارد ، مگر در موارد خاص: برای افراد مبتلا به اختلال دوقطبی ، به عنوان مثال ، نور درمانی ممکن است خطر مانیا را افزایش دهد. در بعضی موارد ، داروهای ضد افسردگی ممکن است بهترین روش درمانی باشند.

شلتون گفت ، روش های دیگری نیز برای مقابله با اختلال عاطفی فصلی وجود دارد در حالی که در طی یک بیماری همه گیر در امان هستید.

وی گفت: “بیرون برو. از خانه یا آپارتمان خود بیرون آمده و قدم بزن.” “ترجیحاً هر روز و ترجیحاً صبح اگر می توانید.”

“زمان سفر شما برای کار هرچه باشد ، قسمت قابل توجهی از آن زمان را در خارج از خانه اختصاص دهید.”

او همچنین توصیه می کند با تماس با زوم با دوستان یا خانواده و انجام فعالیت هایی مانند بازی های شبانه عملاً بر انزوای اجتماعی غلبه کنید.

شلتون گفت که روی آوردن به دیگران و ترک خانه به ویژه برای کسانی که اکنون از خانه کار می کنند مهم است.

وی گفت: “قبل از هر زمان سفر خود ، بخش قابل توجهی از آن زمان را خارج و خارج کنید.” “فقط زمان سفر را برای کار با زمان تعامل اجتماعی یا زمان خارج شدن و قرار گرفتن در معرض تبدیل کنید.”

اگر شما یا کسی که می دانید در معرض خطر خودکشی است ، لطفاً با شماره تلفن 800-273-8255 خط نجات ملی خودکشی ایالات متحده تماس بگیرید ، یک پیام TALK را به شماره 741741 ارسال کنید ، یا برای منابع اضافی به TalkOfSuicide.com/resources مراجعه کنید.

[ad_2]

منبع: dastchin-khabar.ir