میگوی نو و فارغ از نمک و مواد نگهدارنده، صرفا ۱۰۱ میلیگرم سدیم دارد. پیتزاهای رستورانی حتی بیش از همین مقدار، یعنی ۹۵۷ میلیگرم سدیم دارند. آب مرغ و آب گوشت آماده که معمولا در سوپها استعمال میشوند، نمک متعددی دارند. انجمن قلب آمریکا برای اکثر بزرگسالان ، به ویژه برای کسانی که فشار خون بالا دارند ، بیش از 2300 میلی گرم در روز و حد ایده آل بیش از 1500 میلی گرم در روز را توصیه نمی کند. ۸۵ گرم ژامبون به طور متوسط حاوی ۱.۱۱۷ میلیگرم سدیم یا این که ۸۴ % از میزان مصرف پیشنهاد شده در روز است. ۱۴۰ گرم پیتزای یخزده، به طور میانگین ۷۶۵ میلیگرم سدیم دارد. دو قاشق غذاخوری (۲۸ گرم) سس سالاد به طور میانگین حاوی ۳۰۴ میلیگرم سدیم است. ۸۵ گرم میگوی یخزده حاوی ۸۰۰ میلیگرم سدیم است که ۳۵ % از میزان مصرف توصیه شده در روز محسوب میشود. به طور کلی مصرف سدیم والپروات در مقطع بارداری توصیه نمی شود زیرا همین دارو می تواند به جنین زخم بزند. همانند صورت پایین واکنشهای شیمیایی به همین شکل میباشد. یک مطالعهی دیگر نشان بخشید که کسانی که نمک زیادتری مصرف کردند، نسبت به کسانی که نمک کمتری خوردند، دو برابر اکثر در معرض سرطان معده قرار داشتند. این در حالی است که اشخاصی که اکثر از ۱۵ گرم نمک در روز مصرف کردند، بیشترین میزان مرگومیر را داشتند. به طور مثال، یک مطالعه نشان داد که افرادی که در روز کاهش از ۵.۸ گرم نمک مصرف کردند، کمترین مقدار مرگومیر خرید سدیم تیوسیانات را داشتند. به طور مثال، تری پلی فسفات سدیم معمولا به میگوهای بستهبندی شده طولانی تر میشود تا رطوبت آن هنگام گرم کردن کمتر از دست برود. خوبتر میباشد در تهیهی ساندویچ، از مواد فرآوری نشده مانند سینهی مرغ، آووکادو یا این که گوجه فرنگی به کارگیری کنید تا تبدیل به یک گزینهی سالمتر شود. پس از آن یک پیاله مدرج به آن‌ها تحویل و از آنان خواسته شد تا ادرار 24 ساعته خویش را در آن عده آوری نمایند. براین اساس مصرف ژامبون را در رژیم غذایی خویش محدود کنید. بعضا از مواد غذایی حاوی سدیم هستند، ولی ما از وجود سدیم در آن ها بیخبر هستیم. در ادامه به بعضا از خوراکیها که حاوی مقدار زیادی سدیم هستند، اشاره میکنیم.

ایندکسر