پیستونهای دو زمانه: این نوع از پیستون در موتورهای کوچک و موتور سیکلتها پمپ هیدرولیک 9 پیستون به کار میرود. از طرف دیگر در بعضی از موتورهای سنگین از پیستونهای آلیاژ آلومینیومی به لحاظ داشتن خواص رسانش گرمایی مناسب این ماده استفاده میشود بدین ترتیب که استفاده از آن ، کنترل بهتر حرارت محفظه احتراق را فراهم آورده و بنابراین باعث کنترل بهتر احتراق میگردد. بدین ترتیب که در داخل پیستون نواری از فولاد یا یک فلز مخصوص (که فلز غیر قابل تغییر نامیده میشود) قرار میدهند و روی آنها را با ماده اصلی یا آلیاژهای آلومینیوم پوشش میدهند. پیستونها چدنی گاهی اوقات با قلع یا یک فلز مخصوص روکش داده میشوند تا جلای صافتر و مقاومت بهتری در مقابل فرسودگی بوجود آورند. برای ساخت پیستونها، معمولاً از چدن، فولاد ریختهگری یا آلیاژهای آلومینیوم استفاده میشود. این روند برای نیمفصل دوم لیگ بیستم که استقلال از کورس قهرمانی خارج شد و به دنبال قهرمانی در یک تورنمنت حذفی بود، رویکرد مناسبی محسوب میشد و میتوانست برای این فصل و رسیدن به قهرمانی هم رویکرد خوبی باشد اما فعالیت استقلال در فصل نقل و انتقالات به گونهای نبود که مهرههایی در خور این سیستم جذب کند.

البته همین تغییر سیستم هم خودش یک ریسک بزرگ است، چرا که ممکن است همان عملکرد دفاعی خوب تیم هم مثل گذشته نباشد اما شرایط فعلی تیم استقلال شباهتی به تیمی که میخواهد به قهرمانی لیگ برسد، ندارد. قطعا همیشه نخستین باری وجود خواهد داشت اما این استقلال مهرههای مناسب رسیدن به قهرمانی لیگ برتر با سیستم ۳ دفاعه را ندارد. همانطور که می دانید ، پیستون خودرو داخل سوراخ های ایجاد شده در داخل بلوک سیلندر ( بوش سیلندر ) ، بالا و پایین می رود و این حرکت طولی پیستون داخل سیلندر ، توسط شاتون به حرکت چرخشی تبدیل شده و به میل لنگ داده می شود. لنگهای متحرک که علاوه بر حرکت چرخشی حرکت دورانی نیز دارند به وسیله یاتاقان متحرک به شاتون وصل میشوند. بنابراین استفاده از روغنکاریهای استاندارد در دورههای زمانی منظم تاثیر بسیاری در کاهش آسیبهای احتمالی به پیستون دارد. بنابراین باید این محفظه به خوبی از هر دو سو بسته باشد. عایقبندی محفظه احتراق و جلوگیری از نشت گازها از آن. پیستون عضو متحرکی است که بهوسیله گژنپین به شاتون وصل میشود و به وسیله شاتون قدرت حاصل از احتراق سوخت در محوطه سیلندر را به میل لنگ منتقل میکند. برای رفع این مشکل یعنی ایجاد مخلوط سوخت و هوای فشرده و جلوگیری از گیرکردن پیستون داخل سیلندر ، قطر پیستون را تا آنجا که به بدنه سیلندر گیر نکند بزرگ درست می کنند و برای ایجاد مخلوط فشرده سوخت و هوا از رینگ های نازکی در دیواره پیستون استفاده می کنند.

همچنین نفوذ روغن به محفظه احتراق، منجر به ایجاد اختلال در روند اشتعال مخلوط سوخت و هوا و روغن سوزی موتور میشود. سطح بالایی پیستون نیز با محفظه احتراق در تماس است. اکسیژن از طریق مجاری ورودی موتور وارد محفظه سیلندر میشود و سپس بوسیله پیستون بهینه ۴۰۵ پیستون فشرده میگردد. در حالی که پیستون ساخته شده به وسیله آهنگری بدنه ای فشرده و متراکم دارد و حدود 70% مقاومتر از نوع ریختگی آن است. به همین منظور قطر آن را حدود 0٫5 تا 0٫7 میلی متر کوچک تر از قطر دامنه ی پیستون طراحی می کنند. جالب است بدانید موتور دیزلی در تانکها هم استفاده میشوند و به دلیل قدرت بسیار زیاد میتوانند تانکهایی با وزن بیش از ۲ هزار تن را با سرعتی در حدود ۶۰ کیلومتر را جابجا کنند. از مهمترین کاربرد دیگر موتور دیزل استفاده در دیزل ژنراتور برای تولید برق میباشد که با اتصال به یک مولد الکتریکی میتوانند تولید برق را انجام دهند. در روی پیستون سوراخی برای قرار گرفتن گژن پین جهت اتصال به شاتون تعبیه شده است. این تیغهها که به اینوار معروف هستند، جهت تقویت دامنه در آن به کار میروند. زمانی که فرهاد سرمربی استقلال شد، این تیم از لحاظ دفاعی به هیچ عنوان عملکرد خوبی نداشت و مصدومیتهای پی در پی یزدانی هم مزید بر علت شده بود تا آبیهای تهران چه در جریان بازی و چه روی ضربات شروع مجدد اشتباهات زیادی داشته باشند.

پس تشکیل عرض 5 نفره دفاعی با این مهرهها، استقلال را در بازی مقابل تیمهایی که برای تساوی میآیند، دچار مشکل میکند. بیراه نگفتهایم اگر به این نکته اشاره کنیم که شخصیت و ذهنیت مثبت یک تیم رابطه مستقیمی با عملکرد خط دفاعی تیم دارد. برای درک بهتر مکانیزم عملکرد میل لنگ میتوان آن را به رکابهای دوچرخه تشبیه کرد. بنابراین میتوان گفت یکی از اصلیترین بخشهای فرآیند تولید نیرو در موتور، توسط پیستونها مدیریت میشود. بنابراین تندی این دونده برابر با ۶ متر در ثانیه است. بنابراین بدنه زیاد گرم نمیشود و انبساط زیادی پیدا نمیکند. مزایا : : مقاوم در برابر حرارت و فشار بالا- انبساط کم- مقاوم در برابر سایش- قیمت ارزان. این حلقههای فلزی که از جنس چدن خاکستری ساخته میشوند در برابر گرما مقاومت بالایی دارند و همچنین از خاصیت ارتجاعی برخوردارند. در نتیجه جابجایی و سرعت برابر با صفر هستند. چرا که باقی ماندن آن موجب سوختن روغن و اختلال در نتیجه احتراق میشود.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از پیستون کالیپر ترمز ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

ایندکسر