ایران سرزمین گنجهای گمشده رمزگشایی آثار و علائم دفینه
دفینه زیر سنگ بزرگ بررسی کامل وجود گنج در زمین
و آخر اینکه چنانچه در داخل کف پا علامت ضربدر یا بعلاوه و یا حتی یک نقطه یا سوراخ وجود داشت ، هدف در زیر آن است. به عنوان مثال یکی از دوستان من، تا حالا چندین بار از درون و کنار همین جوغن ها هدف در آورده.نمونه اول، ۷ عدد جوغن کنار هم بوده که هشتمین جوغن هم وجود داشته، اما بصورت پلمپ و میشه گفت اصلاً مشخص نبوده، که بار این جوغن یک کوزه پر از سکه طلا بود. برترین مقاله گنجیابی که برای رسیدن به گنج باید مطالعه کنید. این مقاله حاصل تجربه و دانش چندین ساله تاریخ دانان و گنج یابانی است که سالها در این زمینه کار کرده اند. این یک مقالهٔ خرد پیرامون اشیاء تاریخی یا دفینه و عتیقه است.
امیدوارم که این مجموعه مورد توجه همه علاقمندان به تاریخ باشکوه ایران قرار بگیرد. جوغنها اغلب به عنوان نشانههای گنج در نظر گرفته میشوند. در برخی از فرهنگها، سنگهای بزرگ نمادی از قدرت و ثروت هستند. قرار دادن گنج زیر سنگ بزرگ میتواند نشاندهنده قدرت و ثروت صاحب گنج باشد. همانطور که گفته شد، برخی از دفینهیابان معتقدند که سنگهای بزرگ به عنوان محافظ گنج از دستبرد سارقان ساخته شدهاند. این سنگها میتوانند مانع از دسترسی سارقان به گنج شوند و آن را برای مدت طولانیتری حفظ کنند.
علاوه بر آن، تجارت دفینههای باستانی همچنین در بازار هنر و مزایای کمیاب بودن دارای ارزش میباشد، قطعات تاریخی و باستانی ارزش قابل توجهی دارند و معامله و فروش آنها میتواند به فردی یا مجموعهای سود قابل توجهی برساند. دفینه ها ممکن است بعد از مدت های مدید توسط کاوشگران گنج، باستان شناسان، یا افراد معمولی به صورت اتفاقی کشف شوند. اشیای کشف شده باارزش توسط کاوشگران دفینه یا افراد غیرکارشناس معمولا معروف به اشیای «زیرخاکی» است. به عبارت دیگر به اشیاء قیمتی و ارزشمندی مثل طلا و نقره که به منظور محافظت از بلایاب طبیعی، جنگ ها، دزدان و راهزنان در مکان هایی مانند زیر خاک، دیوارها، در پای درختان، چاه ها، قنات ها و این قبیل محل ها مدفون شده است دفینه یا گنج می گویند.
دفینه یا گنج به مجموعه ای از سکه ها و اشیای با ارزش می گویند که از سال های قدیم در زیر خاک مدفون شده باشد. اشخاصی که دفینه و گنج ها را در زیر خاک دفن می کردند معمولا این کار را با این هدف انجام می دادند که پس از گذشت مدتی گنجینه ها دفن شده را دوباره از زیر خاک بیرون آورند ولی در برخی از اوقات، فوت شدن فرد دفن کننده باعث باقی ماندن دفینه در زیر زمین شده است. اگر توجه کرده باشید من در جائی از اصول گنج یابی گفته بودم بین مربع ها رو اندازه گرفتم و همون اندازه شد عمق هدف و یا زیر اون سنگ بزرگ ۵ عدد سنگ کوچک وجود داشت که باز شد عمق هدف ۴ متر بود، در واقع عمقی که من گرفتم نزدیک به ۵ / در واقع من به یک مورد جالب برخوردم و اینکه بین مربع ها ۵۵ متر بود.
در اینجا تصویر یک جوغن رو براتون گذاشتم که خودم درون اونو خالی کردم. به این صورت که بعد از اینکه مقداری از خاکی که در ته جوغن بود رو خالی کردم، انگشتان دستم بصورت کامل در انتها و کنار ههای جوغن فرو می رفت، یعنی انتهای جوغن با خالی کردن خاک، قطر آن از دهانه داشت بزرگتر میشد، که واقعاً جای تعجب داره که چقدر جالب این عمل رو انجام داد هاند. البته هنوز خاک برای خالی کردن داره و میشه گفت که باید هدفی در زیر این جوغن وجود داشته باشه که من به علت نداشتن وسایل لازم برای خالی کردن و شکستن اون جوغن، مجبور شدم اتمام کار رو به مرحله بعدی بسپارم و واقعاً هم به علت دور بودن راه تا الان فرصت نکردم کار اونو به پایان برسانم. امروز در این مقاله قصد دارم تجربیات گنج یابی و یک مقدار ریزه کاری هائی که در علم شناسایی آثار تاریخی وجود داره رو برای دوستان بزارم تا بتونند استفاده کنند.در ابتدا باید عرض کنم که علائم شناسی به این سادگی هائی که فکر می کنیم نیست.
همچنین ممکن است نشان دهنده قبر افراد ثروتمند یا مهم باشد. این نماد اگر روی سنگ های ثابت یا سنگ قبر باشد به طور کلی به عنوان نشانه های گنج محسوب می شوند. دیگر نشانه ها از این قبیل است که در عمق یک الی یک و نیم متری آثار خودشو کم کم نشون بده مثلا سنگ چین . زغال چوب و با سنگ که در قدیم جهت عایق از عبور آب برای محافظت از اموال استفاده می کردند .
مجموعهای از نقاشی های معروف جهان در این بخش به نمایش گذاشته شده است. این آثار، سبکها و جنبشهای مختلف هنری را در بر میگیرند و فرصتی بینظیر برای آشنایی با تحول هنر نقاشی در طول تاریخ فراهم میکنند. از جنبش رنسانس تا هنر مدرن، هر یک از این آثار، نمایانگر دیدگاهها و تجربیات شخصی هنرمندان است. موزه هنر جهان، بخشی است که به نمایش آثار ارزشمند از هنرهای مختلف جهان میپردازد. در این بخش، نقاشیها، مجسمهها و صنایع دستی از فرهنگها و تمدنهای مختلف به چشم میخورد.
برای اینکه خاک نلغزد و باعث رانش نشود، در موضع پایین دیوارهایی وجود دارد که از سنگهای بزرگی تشکیل شده است. اگر از دور و نزدیک به تومولوس دقت شود، همیشه ساختگی بودنش کاملا مشخص می باشد. البته معماری درون و بیرون تومولوس ، با توجه به ارزش و قدرت فرد مرده و موقعیت جغرافیایی و آیین و رسوم اقوام مختلف، تغییر می کند و استاندارد مشخصی ندارد .
لینک
این لینک
اینجا
منبع
لینک
این لینک
اینجا
منبع
لینک
این لینک