آپدیت الگوریتم های گوگل برای یوتیوب

الگوریتم های گوگل: لیست مهم‌ترین آپدیت های گوگل سفینه

دنی سالیوان از گوگل در توییتر پست کرد که BERT راه اندازی جهانی خود را آغاز می کند و الگوریتم Google BERT در حال گسترش در سراسر جهان و به تمام زبان هاست. کانورژن داستان تبدیل است؛ تبدیل کسب‌و‌کار شمابه یک برند شناخته‌شده و دوست‌داشتنی پس منتظرتان هستیم. علاوه بر این، با درک، رشد و چگونگی تغییر دستگاه ها و انواع رسانه ها می توان بر منابع مورد نیاز تأثیر گذاشت. بسته به عادات تماشای افراد، ممکن است ویدیوهای مربوط به موقعیت مکانی، زبان یا سایر مشخصات جمعیتی خود را نیز ببینند. YouTube به‌احتمال زیاد از همان لحظه‌ای که در پلتفرمش هستید، می‌داند به‌دنبال چه‌چیزی هستید!

به‌روزرسانی مرغ مگس خوار یکی از الگوریتم‌های جدید گوگل در زمان خود محسوب می‌شد. گوگل برای اینکه بتواند مرتبط‌ترین نتایج را به کاربران نمایش دهد، باید در وهله اول خود، معنی عبارت سرچ شده و عبارت‌های پیچیده موجود در متن صفحات وب را درک کند تا بتواند ارتباط صحیحی میان آن‌ها کشف کند. طبق اعلام گوگل، این الگوریتم جدید گوگل حدود 90% بر نتایج جستجوهای سراسر جهان اثر گذاشته است. مرغ مگس خوار با اینکه در 26 سپتامبر 2013 به ‌طور رسمی معرفی شد، اما در واقع از آگوست 2013 شروع به کار کرده بود. هدف الگوریتم مرغ مگسخوار شناسایی مفهوم عبارات جستجو شده توسط کاربران است. این به‌روزرسانی در ۲۲ آگوست ۲۰۱۳ برای یافتن و حذف محتوای نامربوط یا هرزنامه و درک موثر هدف جستجوی کاربر راه‌اندازی شد.

اگر به آدرس کسب‌وکار نزدیک‌تر باشید، احتمالاً نتیجه محلی دقیق‌تری دریافت خواهید کرد. همچنین این الگوریتم، نتایج متنوع‌تری را در میان یافته‌های رتبه‌بندی‌شده برای جستجوهای بسیار مشابه ارائه می‌دهد. پاندا بیشتر یک فاکتور رتبه‌بندی در گوگل است که یک «معیار کیفیت» برای هر وب‌سایت یا محتوا تعیین می‌کند. این آپدیت، پیش از آنکه به عنوان الگوریتم گوگل استفاده شود فقط یک فیلتر بود و در ژانویه ۲۰۱۶، به طور رسمی در الگوریتم اصلی گوگل قرار گرفت تا نهایتا به یک ابزار متداول تبدیل شد. قبل از آپدیت بوستون (Boston اولین بروزرسانی نام‌گذاری شده گوگل است) در پاییز سال 2002 یک تغییر اساسی در رتبه‌بندی سایت‌ها ایجاد شد. جزییات زیادی از این اتفاق در دست نیست اما به نظر می‌رسد چیزی بیشتر از بروزرسانی‌های ماهانه گوگل دنس و پیج رنک گوگل باشد.

در نتیجه بیراه نبود که این موتور جستجو الگوریتم و بروزرسانی Vince را ارائه کرد. شما می‌توانید با مطالعه جدیدترین الگوریتم های گوگل که در بخش بعدی بیان می‌کنیم، سطح اطلاعات خود را از قوانین سئو که همواره تغییر می‌کند افزایش دهید. در نتیجه بازدهی فعالیت‌های سئویی خود را روی سایت بیشتر کرده و از این طریق نیز پروژه‌ها را با موفقیت انجام دهید. این الگوریتم اعلام می‌کند کسی که محتوا را می‌نویسد و در اینترنت منتشر می‌کند، باید در آن حوزه اطلاعات کافی داشته باشد. اعتبار زمانی کسب می‌شود که محتوای نوشته شده، دقیق و درست نوشته شده باشد.

هیچکس نمی‌دانست که دقیقا چه تغییری اتفاق افتاده است اما مت کاتس در وبلاگ خود به این موضوع اشاره کرد که Buffy تنها مجموعه‌ای از چند بروزرسانی کوچک بوده است. بعد از پاندا 2.5 گوگل شروع به بروزرسانی‌های پی در پی اما کوچک الگوریتم پاندا کرد. برخی این آپدیت را پاندا 3.1 نامیدند با اینکه هیچ بروزرسانی به طور رسمی 3.0 نام گذاری نشد. گوگل تایید کرد که الگوریتم پردازش زبان طبیعی BERT به صورت جهانی و در 70 زبان دنیا در حال استفاده است. این اطلاعیه پس از حدس و گمان از طرف جامعه SEO کاران منتشر شده است و زمان دقیق ارائه آن مشخص نیست.

درست هنگامی که coronavirus به عنوان یک بیماری همه گیر اعلام شد، جهان به سرعت تغییر کرد، که با تغییرهای چشمگیر در رفتار و نیاز های  جستجو گران همراه بود. این الگوریتم با هدف جریمه کردن  افراد به ظاهر زرنگی که از کلمات کلیدی مستهجنی هم چون شرط بندی،  قمار و... الگوریتم­ پاندا، پنگوئن، پاندا، مرغ مگس خوار، Mobile First Index ،YMYL، رنک برین، کافئین، گورخر و E-A-T از مهم‌ترین الگوریتم­‌های گوگل به شمار می‌روند. سال 2023 سال خوبی برای سازندگانی بود که به جای تعقیب بازدیدهای سریع، انجمن‌ها و ارتباطات قوی با کاربران خود ایجاد کردند. سعی کنید در سال 2024، نیز تأثیری ماندگار و ارتباط‌ساز بر بینندگان بگذارید و ارزش واقعی را با محتوای خود ارائه دهید. این سیستم قادر است اطلاعات را در زبان‌ها و قالب‌های مختلف درک کند تا کامل ترین نتایج را به کاربران ارائه دهد.

سیستمی که در سال ۲۰۱۱ معرفی شد که محتوای با کیفیت و اصلی را ترجیح می داد. این سیستم باعث می‌شود وب‌سایت‌هایی که حجم بالایی از درخواست‌ حذف محتوا (از سوی کاربران) دارند تنزل داده شوند. مثلا اگر کاربری عبارت «دلیل افزایش قد» را جستجو کند؛ گوگل متوجه می‌شود کاربر به دنبال «عوامل موثر بر افزایش قد» است و نتایج را بر این اساس ارائه می‌دهد. یعنی مهندسان گوگل با تولید،  و ارائه جدیدترین الگوریتم‌های گوگل یا یک نقص را برطرف کنند یا یک قابلیت جدید اضافه می‌کنند. در این صفحه توضیح می‌دهم الگوریتم گوگل یا آپدیت گوگل چیست و سپس با مفاهیم بسیار مهمی در مورد نحوه کار الگوریتم‌های گوگل و آخرین وضعیت سیستم‌ها و الگوریتم‌های گوگل آشنا می‌شوید.

الگوریتم کبوتر گوگل، هم چون شخصی آزاد بدون منت به کاربر خود کمک می کند. داشتن رتبه بالا در گوگل به ‌طرز چشمگیری سبب بالا بردن حجم ترافیک و دیده شدن وب‌ سایت می ‌شود. در سال 2007 گوگل از مایکروسافت به‌ عنوان پر بازدید ترین سایت در فضای مجازی پیشی گرفت با این حجم ترافیک کسب یک جایگاه در صفحه نتایج گوگل می‌تواند به‌ معنای افزایش چشمگیر تعداد بازدید کنندگان از سایت باشد. الگوریتم گوگل با استفاده از مدل های پیشرفته هوش مصنوعی مانند BERT و MUM ، توانایی درک محتوای متنی رو به سطح جدیدی ارتقا داده است. این فناوری ها نه تنها متن رو تجزیه و تحلیل می‌کنن ، بلکه بر اساس متن و معنای کلی جمله، معنای دقیق تری از آن استخراج می ‌کنن. به طور خاص، BERT با پردازش دو طرفه می‌تونن معنای کلمات را در متون پیچیده و طولانی درک کنه.

همینطور صفحات مکان‌ها (Places) هم با نتایج جستجو محلی ادغام شدند و گزینه‌های جدیدی همانند تبلیغات محلی (Local Advertising) هم اضافه شدند. در یک گام مهم به سوی جستجوی معنایی (semantic search)، گوگل شروع به راه اندازی بخشی تحت عنوان گراف دانش (Knowledge Graph) کرد. یک بخش یکپارچه با صفحات نتایج جستجو (SERPs) که اطلاعات تکمیلی در مورد افراد، مکان‌ها و یا چیزهای خاص دیگر می‌دهد. همینطور انتظار می‌رود که با گذشت زمان پنل‌های دانش (Knowledge Panels) بیشتری در صفحات نتایج جستجو (SERPs) نمایش داده شوند. در نمایشگاه بازاریابی جستجو (Search Marketing Expo) مت کاتس (Matt Cutts) نوید یک به روز رسانی جدید برای پاندا داد.

این آپدیت در ۲۴ آوریل ۲۰۱۲ جهت تعیین جریمه برای لینک‌های هرزنامه یا نامربوط و یا پشتیبانی از لینک‌سازی با کیفیت راه‌اندازی شد. این الگوریتم بلادرنگ فعال شده و همواره به دنبال لینک‌های اسپم یا نامربوط است. برای وب‌سایت‌هایی که لینک‌های هرز یا نامربوط دارند جریمه تعیین می‌کند و رتبه آنها را در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) کاهش می‌دهد. هدف اصلی این آپدیت، تنزل رتبه وب‌سایتی است که لینک آن دستکاری شده باشد. این الگوریتم روی لینک‌دهی وبسایت‌ها تاکید می‌کند، در الگوریتم نامبرده backlinkها اهمیت بسیار زیادی دارند و از نظر Penguin، backlinkها به افزایش کیفیت و بهبود نتایج جستجوی گوگل کمک‌های زیادی می‌کنند. به‌عبارت ساده‌‌تر ازنظر الگوریتم Google Penguin، لینک‌ها روی بهبود رتبه وبسایت‌ها و نتایج جستجو تاثیرات زیادی می‌گذارند.

گوگل از آپدیتی خبر داد که هدف آن پاداش به دیدگاه‌های با ارزش و عمیق در مقایسه با دیدگاه‌های کم ارزش و اسپم است (که در زمان راه ‌اندازی تنها روی زبان انگلیسی تاثیر خواهد گذاشت). با اینکه به نظر می‌رسد این بروزرسانی بر روی کیفیت نظرات متمرکز است اما دقیقا مشخص نیست که چه عواملی بر روی این ارزیابی تاثیرگذار هستند. Google Panda با حذف محتوای کپی، محتواهای پوچ و بی‌معنا، سعی می‌کند که اطلاعاتی دقیق و بروز را به کاربران ارائه کند. مت کاتس اولین (و تنها) به روز رسانی الگوریتم پنگوئن 2.0 را منتشر کرد که تقریباً یک درصد از جستجوها را تحت تأثیر قرار داد. به نظر می رسید این به روز رسانی اصلی الگوریتم عمدتاً بر روی محتوای کم ارزش تمرکز دارد. اما گوگل از به اشتراک گذاشتن جزئیات بیشتر خودداری کرد و گفت که همه پاسخ‌ها در مورد فرد را می‌توان در راهنمای کیفی Google Webmaster پیدا کرد.

در اصل این بروزرسانی میتواند باعث فهم بهتر زبان محاوره ای در زمان جستجو در گوگل شود. الگوریتم Passage Ranking، بخش‌های کوچک‌تر و دقیق‌تری از محتوا که به‌طور خاص با سوالات کاربران مرتبط هستند، شناسایی کرده و رتبه‌بندی می‌کند. در گوگل پاندا محتواهای ارزشمند و باکیفیت که یونیک هستند نمره بسیار خوبی می گیرند. الگوریتم مام یا Mum یک بروزرسانی برای گوگل است که مخفف عبارت “Multitask Unified Model” می‌باشد. این بروزرسانی پس از Bert دومین الگوریتمی است که جستجوهای سنتی مبتنی بر کلمات کلیدی را به جستجوهای پیشرفته‌تر تبدیل می‌کند.

الگوریتم مرغ مگس‌خوار برای درک پرسش کاربر و هدف آن پرس‌و‌جو به گوگل کمک می‌کند به طوری که می‌تواند تمام نتایج ممکن را تفسیر کند و بهترین نتایج را در بالای SERPها در اختیار آنها قرار دهد. در مقابل محتوای با کیفیت و ارزشمند نیز از نظر گوگل از اهمیت بسیار ویژه ‌ای برخوردار است چرا که از این طریق متوجه می‌شود شما می‌دانید سئو چیست و از تکنیک ‌های آن نیز استفاده می‌کنید. هدف از این الگوریتم پائین آوردن رتبه سایت‌ هایی است که دارنده محتوای بی‌کیفیت هستند. به‌طورکلی تمامی الگوریتم ‌های گوگل در تلاشند که وب سایت ‌های اسپم را شناسایی و حذف کنند و نتایج جستجوی گوگل را تا حد امکان کارامد کنند. نحوه کار الگوریتم های گوگل به این صورت است که صفحات وب ‌سایت هایی را که شامل کلیدواژه‌ های مورد استفاده شما هنگام سرچ می ‌باشند پیدا می‌کنند،  سپس بر اساس چند فاکتور  هر صفحه را رتبه‌ بندی کرده و به آن‌ ها امتیاز می‌دهند .

در این بخش، چند مثال از نحوه عملکرد الگوریتم Passage Ranking را بررسی می‌کنیم. در ادامه چند مثال برای آشنایی کامل با نحوه عملکرد الگوریتم MUM را قرار داده‌ایم. الگوریتم MUM توانایی تفسیر نیازهای کاربر در جستجوهای چندمرحله‌ای را دارد؛ بنابراین مسیر جستجو را بهینه‌سازی می‌کند. SpamBrain با ترکیب هوش مصنوعی و تحلیل داده‌های رفتاری، نقش مهمی در بهبود کیفیت جست‌وجو گوگل ایفا می‌کند. آموزش الگوریتم های گوگل مانند این دستورالعمل می‌تواند به شما در انتخاب نوع نویسنده و محتوای آن کمک کند. از آنجایی که این دستورالعمل‌ها در بازه‌های زمانی مختلف آپدیت می‌شوند، ما می‌خواهیم در ادامه جدیدترین الگوریتم های گوگل را (بعد از یکسری مقدمات اولیه) معرفی کنیم.

در نظر داشته باشید یکی از بهترین راه‌های افزایش رتبه در نتایج جستجو گوگل شرکت دوره سئو حرفه‌ای و تخصصی دی ام روم می‌باشد. به طور کلی الگوریتم YMYL محتواهایی که ارتباط مستقیم با زندگی و وضعیت اقتصادی کاربران دارد را مورد برسی قرار می­دهد و وب سایت­های متخلف را جریمه خواهد کرد. ویدیوی محبوب، ویدیویی بود که نرخ کلیک بالاتری داشت و کاربر ویش نمایش رو مشاهده می کرد. تولیدکنندگان ویدیو هم با استفاده از عناوین و تصاویر گمراه‌کننده (clickbait titles and misleading thumbnails)، آن‌ها را به‌دامِ کلیک می‌انداختند، اما معمولاً محتوای موردنیاز را به آن‌ها عرضه نمی‌کردند. درنتیجه، رضایت کاربران به‌شدت کاهش یافت و باید زمان زیادی را صرف پیداکردن محتوای مدنظر خود می‌کردند.

سیستمی که معیارهای مختلفی را برای تعیین اینکه آیا یک صفحه وب تجربه کاربری خوبی ارائه می‌دهد یا خیر، ارزیابی می‌کند. وظیفه این سیستم شناخت محتوای با کیفیت و نوشته شده برای کاربران است نه موتورهای جستجو. مثلا کاربری که عبارت « هوای گیلان » را جستجو می‌کند، به دنبال مشاهده اطلاعات هوای امروز گیلان است. گوگل در آخرید آپدیت‌های خود درحال تبدیل شدن به موتور جست‌وجوی بسیار هوشمند است. برای آگاهی از تمام الگوریتم های گوگل به صورت کامل، همراه با آموزش های ویدیویی با کیفیت و رایگان اینجا کلیک کنید و  دسته بندی الگوریتم های سئو در سایت "فیری سئو فور اور" را مشاهده کنید.

الگوریتم فرد، به عنوان یکی از آخرین به‌روزرسانی‌های گوگل، وب‌سایت‌هایی را هدف قرار می‌دهد که شرایط وبمستر گوگل را مختل می‌کنند. وبلاگ‌هایی که با پست‌های بی‌کیفیت بر سایت تاثیر می‌گذارند، در واقع برای کسب درآمد تبلیغاتی ایجاد شده‌اند. الگوریتم کبوتر به شما کمک می‌کند که سئوی داخلی و سئوی خارجی صفحه خود را تحلیل کرده و بهبود بدهید. با فعالیت‌های خارج از صفحه مانند اعمال فهرست‌های تجاری مرتبط در دایرکتوری‌های کاملا قانونی شروع کنید و کانکشن‌ها و بک‌لینک‌های با کیفیت را امتحان کنید. یک حرکت خوب برای وب سایت، تحلیل درون صفحه به کمک متدولوژی ارزیاب وب‌سایت است که یک روش  بسیار مفید برای درک ویژگی‌های بهینه‌سازی در صفحه می‌باشد.

شباهت این الگوریتم با الگوریتم Google Panda بر کسانی که در این حوزه حرفه‌ای هستند، پوشیده نیست. Google Hummingbird هم درست مانند Google Panda روی محتوای سایت فوکوس می‌کند با این تفاوت که در این الگوریتم تنها کپی بودن یا نبودن محتوا مهم نیست؛ بلکه تفسیر و فهم بهتر ساختار جملات اهمیت دارد. داده‌های مختلف ابزارهای سئو یک به‌روزرسانی تایید نشده گوگل در 10 نوامبر را نشان می‌دهد. بررسی ها می تونند در مورد یک چیز باشند، یا حتی می تونند مقایسه مستقیم یا لیست های رتبه بندی شده از توصیه ها باشند. اینها می‌تونن در مورد هرچیزی مانند لپ‌تاپ یا کت‌های زمستانی، فیلم‌ها یا بازی‌های ویدیویی، یا بررسی محصولات خدمات و مشاغل مانند رستوران‌ها یا مارک‌های مد باشند.

یکی از الگوریتم‌های جدید گوگل، الگوریتم برت است که در 25 اکتبر سال 2019 معرفی شد. گوگل از به‌روزرسانی الگوریتم برت به عنوان بزرگ‌ترین تغییر در سرچ گوگل طی پنج سال گذشته یاد می‌کند. الگوریتم دزد دریایی (Pirate) در سال 2012 منتشر شد و وظیفه اصلی آن شناسایی سایت‌هایی است که قانون کپی رایت را نقض می‌کنند. این الگوریتم مطمئن می‌شود که سایت‌هایی که در بستر اینترنت فعالیت می‌کنند قوانین کپی رایت را رعایت می‌کنند و به انتشار موسیقی، فیلم، کتاب و ... که شامل کپی رایت می‌شوند، در سایت خود نمی‌پردازند و در صورت شناسایی، این سایت‌ها رتبه خود را از دست می‌دهند.

در مارس سال 2017 باز هم وبمستران تغییراتی را در نتایج و همینطور ترافیک وب سایت خودشان مشاهده کردند. “گری الیس” که یکی از متخصصان گوگل است اسم این بروزرسانی را به شوخی “فرد” گذاشت اما بعدا اظهار کرد که این نام گذاری به معنی تایید بروزرسانی از سمت گوگل نیست. گوگل با بروزرسانی مرورگر گوگل کروم خود به نسخه 62، به کاربرانی که قصد ورود به وب سایت های بدون ssl داشتند، هشدار ناامن بودن سایت میداد. این موضوع تا امروز هم ادامه دارد (به شکل جدی تر) و هدف گوگل از این رفتار این است که همه مدیران وب سایت ها را مجبور به گرفتن گواهینامه ssl و امن تر کردن سایتشان کند. بسیاری از سایتها بواسطه این الگوریتم پیشرفت و بسیاری از سایت به سختی جریمه شده اند.

بروزرسانی Esmeralda همچنین خبر از تغییرات عمده زیرساختی در گوگل می‌داد. بروزرسانی‌های پاندا به صورت مجزا از نتایج زنده(real-time) گوگل اتفاق افتادند که به گونه‌‌ای یادآور بروزرسانی‌های اولیه گوگل دنس (Google Dance) است. بروز رسانی جدید پاندا تنها بر روی داده‌های این الگوریتم بود و تغییرات خیلی کوچکی همراه خود داشت. یکی از نمایندگان گوگل اعلام کرد که الگوریتم پنگوئن به سمت بروزرسانی‌های مداوم سوق پیدا کرده است و از بروزرسانی های عمده و غیرمنتظره دور شده است (برخی منابع این بروز رسانی را پنگوئن 3.1 نامگذاری کردند). بر طبق آمار 10 هزار جستجو مختلف در سرویس MozCast، اینطور مشخص شد که تا آوریل 2017 چیزی در حدود 50 درصد از نتایج صفحه اول گوگل را نتایجی تشکیل می‌دادند که از پروتکل HTTPS استفاده می‌کردند. الگوریتم Google Payday Loans به مسائل مربوط به اسپم ها می‌پردازد و حدود 1-2 ماه طول می کشد تا تکمیل شود و 0.3 درصد از کوئری ها در ایالات متحده را تحت تأثیر قرار دهد.

وقتی این کار رو به صورت قابل مشاهده انجام بدیم، به عنوان یک «به‌روزرسانی محتوای مفید» در صفحه به‌روزرسانی‌های رتبه‌بندی جستجوی Google ما به اشتراک گذاشته میشه. پس از تکمیل استقرار چنین به‌روزرسانی، اگر طبقه‌بندی‌کننده، محتوا رو بهبود یافته ببینه، ممکنه رتبه محتوای شما مجدداً برگرده. در سال 2024، یوتیوب سیستم حفاظت از حقوق مالکیت معنوی خود را ارتقا داده است. قوانین و الگوریتم‌های یوتیوب پیشرفته‌تر برای تشخیص محتوای کپی‌شده به کار گرفته شده‌اند. سیاست‌های جدید، مجازات‌های سنگین‌تری را برای نقض کپی‌رایت در نظر گرفته‌اند.

برای دسترسی آسان‌تر به این راهنما که پیش‌تر تنها در مستندات مربوط به جاوااسکریپت و سایت‌های موبایلی ذکر شده بود. توضیح داده شد که AI Overviews در گزارش عملکرد کنسول جستجو ثبت می‌شوند. این تغییر فقط مربوط به شفاف سازی روش‌شناسی است و تغییری در گزارش‌های کنسول جستجو ایجاد نشده است. کرالر جدیدی به نام GoogleCloudVertexBot به لیست کرالرهای گوگل اضافه شد. این کرالر به درخواست صاحبان سایت‌ها هنگام ساختن عوامل هوش مصنوعی Vertex AI سایت‌ها را بررسی می‌کند.

گرچه هنوز وظایف و نقش های الگوریتم کافئین مشخص نشده است، اما کمپانی گوگل در سال 2019 در مورد این الگوریتم اعلام کرد که کافئین هم به نفع جستجوگران است و هم محتوا نویسان... با انتخاب گورخر، گوگل نشان می دهد که مشخص خواهد شد چه کسانی پیرو سئو کلاه سفید هستند و چه کسانی قرار است با سئو کلاه سیاه به کسب و کار خود ضربه بزنند. اگر شرایط ذکر شده را ندارید نمی توانید نظر الگوریتم E-A-T را جلب کنید. برای جلب اعتماد الگوریتم E-A-T باید محتوای به روز، اطلاعات مبتنی بر واقعیت، پیوندهای با کیفیت، جزئیات آدرس و تماس، استفاده از لینک های داخلی و خارجی و ... توجه کنید که عبارت سرچ شده من دارای زبان عامیانه و دارای اشکال املائی است. الگوریتم برت گوگل با هوش مصنوعی، علاوه بر پیشنهادات متفاوت به زبان محاوره ای به من در پخت یک قرمه سبزی مجلسی کمک می کند.

یوتیوب همچنین سیستم پاداش‌دهی پیشرفته‌تری را برای محتوای با کیفیت بالا و تعامل زیاد راه‌اندازی کرده است. این تغییرات، فرصت‌های جدیدی را برای تولیدکنندگان محتوا فراهم می‌کند، اما در عین حال، نیاز به استراتژی‌های هوشمندانه‌تر در زمینه تولید محتوا و بازاریابی را افزایش می‌دهد. یوتیوب در سال 2024، تمرکز ویژه‌ای بر ترویج تنوع و فراگیری در پلتفرم خود داشته است. قوانین و الگوریتم‌های یوتیوب جدید به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا محتوای متنوع‌تر را از نظر فرهنگی، نژادی و جنسیتی به کاربران پیشنهاد دهند. همچنین یوتیوب برنامه‌های حمایتی جدیدی را برای تولیدکنندگان محتوا از گروه‌های کم‌تر نمایش داده شده راه‌اندازی کرده است. این سیاست‌ها به ایجاد فضایی متنوع‌تر و فراگیرتر در یوتیوب کمک می‌کنند و فرصت‌های جدیدی را برای تولیدکنندگان محتوا از پیشینه‌های مختلف فراهم می‌آورند.

گوگل این بار اعلام کرد که عمده مشکلات مربوط به ایندکس کردن صفحات در سطح وب رفع شده است. در جدول زیر اطلاعات مربوط به جست‌وجوهای مختلف و عملکرد گراف دانش گوگل را بررسی می‌کنیم. لطفا نظرات ارزشمند خود، راجع به الگوریتم های گوگل را در بخش نظرات مطرح فرمایید. به منظور مقابله با » سایت هایی که در آنها به اصل کاربرپسند بودن توجهی نشده است. این الگوریتم تا ماه آپریل سال 2023 نیز به طور مداوم بروزرسانی شده و قابل استناد است. آخرین آپدیت برای این الگوریتم به فوریه سال 2023 بازمی‌گردد که در آن، 11 زبان (غیر از فارسی) جدید اضافه شدند.

ما در نشونت سعی کردیم این صفحه رو همیشه به روز و آپدیت نگه داریم و با آپدیت های گوگل همراه بشیم تا این همراهی با آپدیت های گوگل به روند اجرای صحیح پروژه های سئو کمک کنه. برای تطبیق با قوانین جدید تبلیغاتی، شفافیت بیشتر در اعلام همکاری‌های تجاری ضروری است. استفاده از برچسب‌های مناسب، اعلام صریح تبلیغات در ویدیو و رعایت دستورالعمل‌های یوتیوب برای محتوای تبلیغاتی مهم است. اگر بخواهیم الگوریتم گورخر گوگل را تشبیه کنیم، این الگوریتم مانند انسانی است که نه تنها خودش یک محصول را نمی خرد، بلکه اجازه نمی دهد دیگران هم در مورد آن فروشگاه یا محصول فکر کنند. خوشبختانه اقدام این الگوریتم گوگل تا حدود زیادی از بسیار از دزدی ها و ترفند های فریبنده جلوگیری کرد.

به عنوان مثال، شما به منظور شرکت در یک مهمانی نیاز به آشنایی با یک آرایشگاه دارید، کافیست که از گوگل بخواهید! بنابراین توصیه می کنیم بازرگانان قبل از جریمه شدن توسط الگوریتم گور خر موارد زیر را در سایت خود اعمال کنند. این جست و جو گر جذاب و شگفت انگیز از کودکان تا افراد مسن را حیرت زده کرده است. از آن جایی که گوگل از تمامی سنین مخاطب های مخصوص به خود را دارد، پس باید نظارت بسیار خوبی بر امنیت فرهنگی محیط خود داشته باشد. تمام منابع سرور در اختیار شماست و به راحتی می‌توانید تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید.امنیت، سرعت و پایداری بالا برای میزبانی پروژه‌های بزرگ.

مخفف عبارت Bidirectional Encoder Representations from Transformers الگوریتمی بسیار مهم و کاربردی در گوگل است که به BERT معروف شده. این الگوریتم سئو یکی دیگر از شاهکارهای هوش مصنوعی در گوگل است و کارش تشخیص مفهوم عبارات جست‌وجو شده باتوجه به عبارات قبل و بعد از آن است. درواقع گوگل حالا معنی جملاتی که سرچ می‌شود را با تک تک عباراتش می‌فهمد. تفاوتی ندارد که عبارت کلیدی در محتوا استفاده شده یا نه اگر محتوای شما پاسخی به مفهوم سرچ شده باشد آن محتوا به کاربر نمایش داده می‌شود. این الگوریتم برای جلوگیری از تاسیس سایت‌های مخرب و اسپمی ایجاد شد که قدیم صرفا برای تولید محتوای بدون کیفیت و انتشار محتواهای اسپم ایجاد می‌شدند. طبق اظهارات بعضی از سئوکارها، فرد الگوریتمی است که برای مقابله با اسپم، خرید لینک های تبلیغاتی، محتوای مزاحم و بی کیفیت، به کمک بقیه الگوریتم های گوگل آمده.

گوگل برای نمایش نتایج بهتر به کاربران خود، از الگوریتم‌های زیادی استفاده می‌کند که هرکدام از آن‌ها مسئولیت بخشی از سایت را بر عهده دارند. این الگوریتم‌ها از یک سو می‌توانند باعث جریمه سایت شوند، اما از طرفی می‌توانند رتبه سایت شما را بهبود ببخشند و این در صوتی امکان‌پذیر است که این الگوریتم‌ها را بشناسید و از انجام کارهایی که از نظر آن‌ها ممنوع است بپرهیزید. در این مقاله سعی کردیم به معرفی الگوریتم‌های مهم گوگل که تاثیر زیادی روی رتبه‌بندی و سئوی وب‌سایت دارند، بپردازیم. الگوریتم ونیز در سال 2012 منتشر شد و یکی دیگر از الگوریتم‌هایی است که برای بهبود سئوی محلی به کار گرفته شد. این الگوریتم به کمک گوگل مپ، آدرس IP دستگاه و GPS موقعیت جغرافیایی کاربر را تشخیص داده و از آن برای نمایش نزدیک‌ترین و مناسب‌ترین نتایج هنگام جستجوهای محلی استفاده می‌کند.

ترک کننده های صفحه نتایج(SERP Tracker) تغییرات رتبه بندی را در چند روز متوالی ثبت کردند. سرویس MozCast نیز شروع این تغییرات را که در دو روز بعد یعنی جمعه 12 مهر ماه به اوج خود رسید ثبت کرد. گوگل هرگونه انتشار آپدیت جدید را رد کرد و جزییات بیشتری درباره این موضوع منتشر نشد. گوگل الگوریتم و سخت‌افزار زیرساخت خود را برای پشتیبانی از مدل پردازش زبان طبیعی برت (BERT) بروزرسانی کرد. الگوریتم برت (BERT) به گوگل کمک می‌کند تا جستجوهای زبان طبیعی را بهتر تفسیر کند و محتوا سرچ شده را درک کند.

الگوریتم گوگل یکی دیگر از الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۱۷، به‌صورت غیررسمی توسط گوگل معرفی شد. الگوریتم موبایل گدون یکی از الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و تمرکز ویژه‌ای روی بهبود تجربه‌ی افرادی که از موبایل برای دسترسی به وب سایت‌ها استفاده می‌کنند. الگوریتم گوگل یکی از قدرتمندترین الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۱۳ برای نظارت بر وب سایت‌های فروشگاهی معرفی شد. الگوریتم رقص گوگل نیز یکی دیگر از الگوریتم‌ های گوگل است که عملکرد جالبی دارد. عملکرد این الگوریتم که در اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰ معرفی شد، به این ترتیب است که وقتی گوگل صفحات جدید وب سایت‌ها را ایندکس می‌کند و یا تغییراتی در الگوریتم خود می‌دهد، ممکن است نتایج جستجو تغییر کند.

طبق گفته مت کاتس این آخرین بروز رسانی پاندا قبل از ادغام پاندا در هسته اصلی الگوریتم گوگل است. در روز‌های پایانی سال 2014 میلادی، مهم‌ترین الگوریتم محلی گوگل یعنی الگوریتم کبوتر (Pigeon) در کشورهای انگلستان، کاندا و استرالیا مورد بهره برداری قرار گرفت. گسترش الگوریتم کبوتر در اول دی ماه تایید شد، اما به نظر می‌رسد که یکی دو روز قبل‌تر منتشر شده باشد. اگرچه گوگل تغییرات اتفاق افتاده را تایید نکرد، اما سرویس MozCast تغییرات زیاد جایگاه سایت‌ها و افت شدید لوکال پک (Local Pack) را با حرارت 108 درجه به ثبت رساند. فعالان انجمن‌های سئو محلی (Local SEO) هم شک شدید اتفاق افتاده در لوکال پک‌ها (Local Pack) را گزارش کردند.

الگوریتم‌های پیشرفته‌تر برای شناسایی و حذف سریع‌تر چنین محتوایی به کار گرفته شده‌اند. تعاریف دقیق‌تری از آنچه به عنوان محتوای خشونت‌آمیز یا آزاردهنده شناخته می‌شود ارائه شده است. همچنین مجازات‌های سنگین‌تری برای تولیدکنندگانی که مکرراً این قوانین را نقض می‌کنند در نظر گرفته شده است. این تغییرات به ایجاد محیطی امن‌تر و سالم‌تر برای تمامی کاربران یوتیوب کمک می‌کند. گوگل برای فهرست بندی صفحات وب ‌سایت از خزنده‌ ها استفاده می‌کند تا به تمامی صفحات رفته و از لینکی به لینک دیگر مراجعه کنند.

درک عمیق این الگوریتم‌ها می‌تواند تفاوت بین موفقیت و شکست در پلتفرم یوتیوب باشد. تولیدکنندگان محتوا با بهینه‌سازی ویدیوهای خود بر اساس این الگوریتم‌ها، شانس بیشتری برای دیده شدن و جذب مخاطب خواهند داشت. الگوریتم گوگل به هر کدام از عملکردهای پیچیده برای رتبه بندی نتایج در موتور جستجوی گوگل گفته می شود رعایت این الگوریتم ها موجب بهینه سازی رتبه در نتایج جستجو می شود. در حالی که MUM با قابلیت چند زبانه و تجزیه و تحلیل چندوجهی، توانایی پاسخ به سوالات پیچیده و ارائه اطلاعات جامع را افزایش می‌ده. این فناوری‌ها به گوگل کمک می‌کننن تا هدف جستجوی کاربران را بهتر درک کنه و مرتبط ‌ترین نتایج ممکن را ارائه بده، نه صرفاً مطابق با کلمات کلیدی.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/