بررسی خودرو mvm 315 2024-07-06

بررسی MVM 315 نمایندگی مدیران خودرو 350

به‌صورت کلی تغییرات ایجادشده در جلو و عقب خودرو، جلوه جدید و پویایی به ظاهر آن داده و باعث شده تا ۳۱۵ اسپرت اکسلنت در بین رقبا، ظاهری متفاوت و برجسته داشته باشد. تا قبل از سال 1395 گروه مدیران خودرو، ام وی ام 315 را در دو مدل ساده و اسپرت به‌فروش می‌رساند. بررسی مزایا و معایب ام وی ام ۳۱۵ برای خانواده‌ها بدون نگاه به موضوع جادار بودن خودرو کامل نمی‌شود.

البته لازم به ذکر است که طراحی کابین در مدل های ابتدایی این خودرو اندکی ابتدایی تر بود و کابین به حالت غیرعادی بزرگ بود که این مشکل در مدل های جدیدتر حل شده است. ام وی ام ۳۱۵ جدید با طراحی داخلی مدرن و متریال مناسب، راحتی سرنشینان را تضمین می‌کند. همچنین صندلی‌های چرمی ارگونومیک با قابلیت تنظیم دستی چهار جهته، پشتیبانی مناسبی برای بدن فراهم می‌کنند. در سال 96 نیز تیپ «اسپرت اکسلنت» آن به بازار آمد که مهم‌ترین تفاوتش با تیپ اسپرت لاکچری، در داشتن سیستم پخش VIFA و باربند است. ام وی ام ۳۱۵ یک موتور 4 سیلندر تنفس طبیعی با حجم ۱۴۹۷ سی‌سی دارد که ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. یک صفحه نمایشگر کوچک تک رنگ نیز بین دو نشانگر سرعت و دور موتور حضور دارد و اطلاعات ضروری را به آگاهی راننده می رساند.

پیشرانه و عملکرد فنی

از سوی دیگر، نسخهٔ پیش از فیس‌لیفت ۳۱۵ از مشکل داغ کردن و عمر کوتاه دیسک و صفحه رنج می‌برد که گویا این مشکل پس از فیس‌لیفت برطرف شده است. MVM 315 یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال پرفروش‌ترین خودروهای شرکت مدیران خودرو در بازار ایران است. کمپانی چینی چری این خودرو را نخستین بار در سال ۲۰۰۹ رونمایی کرد و با نام چری فالوین ۲ در بازار چین و سایر کشورها به‌فروش رساند. مدیران خودرو در سال ۱۳۹۱ نخستین مدل ام وی ام ۳۱۵ را در ایران مونتاژ و روانه بازار کرد.

دید عقب محدود MVM 315

ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچ‌بک جدید با الهام از عناصر طبیعی و با رویکرد مدرن شرکت چری طراحی گرفته است. خطوط تیز و ایرودینامیک بدنه این خودرو، در کنار تناسب‌های ظریف، به این مدل ظاهر خاصی داده‌اند. طراحی بدنه توسط یک شرکت معتبر ایتالیایی انجام شده که به ام‌وی‌ام ۳۱۵ جلوه‌ای تهاجمی و دلربا بخشیده است. چراغ‌های جلوی خشن و برجستگی‌های خاص بدنه، ظاهر این خودرو را مدرن‌تر و جذاب‌تر کرده‌ است.

چراغ‌های عقب هم سایز کوچکی داشته و از این زاویه چندان زیبا به نظر نمی‌رسند. جای شما در این لیست خالی است، فروشگاه خود را در معرض دید بیش از یک میلیون کاربر روزانه زومیت قرار دهید. شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. به طور کلی نمای روبروی MVM 315 اگرچه حرف چندانی برای گفتن ندارد اما به هر حال در مقایسه با نمونه‌های مشابه وطنی، به اصطلاح «یک آب پاک‌تر» است. یک نوار کرومی نیز در داخل جلو پنجره مشاهده می‌شود که از دو طرف نماد mvm به سمت جوانب جلو پنجره امتداد یافته است. جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

315H جدید در نمای عقب، تفاوتی چندانی با مدل‌های قبلش ندارد و تنها می‌توان به LEDدار شدن چراغ عقب، تغییر محل مه‌شکن‌ها و طراحی مجدد سپرش اشاره کرد. همچنین دنده ها نیز با وجود ارتقا نسبت به نسخه اولیه (غیر فیس لیفت)، چندان دقیق عمل نمی‌کند. شتاب اولیه این خودرو چندان هیجان برانگیز نیست و در حد و اندازه های خودروی پژو 206+(207) احساس می‌شود. غربیلک فرمان فرمی قدیمی داشته و اصلا جالب توجه نیست؛ برخی کلیدهای کنترل سیستم صوتی نیز بر روی آن حضور دارند.

از نظر فنی، تیبا ۲ مجهز به موتور ۱.۵ لیتری است که قدرت مناسبی برای حرکت در شهر و جاده‌های بین‌شهری ارائه می‌دهد. این خودرو همچنین مصرف سوخت بهینه‌ای دارد که آن را به گزینه‌ای اقتصادی تبدیل می‌کند. سیستم تعلیق تیبا ۲ نیز به گونه‌ای طراحی شده تا راحتی سرنشینان را در طی سفرهای طولانی فراهم کند. طراحی ظاهری تیبا ۲ نسبت به نسل قبلی خود تغییراتی کرده و به لطف خطوط نرم و متناسب، جلوه‌ای جذاب‌تر به خود گرفته است. فضای داخلی خودرو نیز به خوبی طراحی شده و دارای قابلیت‌های رفاهی نظیر سیستم تهویه مطبوع، پنل کنترل ساده و سیستم صوتی قابل قبول است که سفرهای روزمره را راحت‌تر می‌کند.

مشخصات فنی ام وی ام 315

همچنین غربیلک فرمان نیز فرمی کاملاً قدیمی و کسل‌کننده دارد که حتی از غربیلک فرمان محصولات از رده خارج ایران‌خودرو مانند پژو پارس هم کهنه‌تر به نظر می‌رسد؛ اما در مدل جدید اسپرت، یک نمایشگر لمسی هفت اینچی به خودرو اضافه شده که نکته‌ای مثبت بشمار می‌رود. البته تیپ اسپرت اکسلنت با موارد تکمیلی نظیر سیستم پخش VIFA و روف‌رکهای روی سقف عرضه شده است. ام وی ام ۳۱۵ با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ به بازار عرضه می‌شود که ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ بنابراین این هاچ‌بک چینی از لحاظ بازدهی پیشرانه دقیقاً هم‌سطح پیشرانهٔ TU5 پژو قرار می‌گیرد.

البته نباید از یاد برد که رقبای داخلی ام وی ام ۳۱۵ پلاس نیز از این نظر در وضعیت بهتری نیستند، با این حال برای خودرویی که در نتیجه همکاری با خودروساز خارجی توسعه یافته است، چنین موردی یک نقطه ضعف محسوب می‌شود و بایستی ام وی ام ۳۱۵ پلاس در سطحی بالاتر از رقبایش قرار گیرد. اگر ۲۰۶ تیپ ۵ را به عنوان یکی از رقبای مستقیم ام وی ‌ام ۳۱۵ در نظر بگیریم، در این بخش، ۲۰۶ با داشتن یک موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ ۱.۶ لیتری با ۱۱۰ اسب بخار نیرو و ۱۴۷ نیوتن متر گشتاور و در عین حال، ۱۶۰ کیلوگرم وزن کم‌تر در مقایسه با ام وی ‌ام ۳۱۵، خودروی بسیار قوی‌تری است. طراحی ظاهری خودروی ام وی ام 315 با وجود نقد و بررسی هایی که‌تاکنون شده‌است، یک طراحی به‌نسبت جذاب و البته‌اسپرت و جوان پسندانه‌می‌باشد چرا که دارای طراحی مدرن می‌باشد.

قیمت kmc j7 کارخانه و اختلاف با بازار آزاد

استفاده صحیح از این دو سیستم، نقش کلیدی در کاهش آسیب‌های جانی هنگام تصادف دارد. به همین دلیل می‌توان گفت که اکنون رقیب اصلی ام وی ام 315، پژو 207 جدید ایران خودرو محسوب می‌شود. در کنار پژوهای ایران خودرو، کوییک و تیبا 2 سایپا نیز به عنوان رقبای ام وی ام 315 مطرح هستند و در بازه کوتاهی نیز برلیانس H220‌ به عنوان رقیب این خودرو ایفای نقش کرد. آپشن‌های خودروی MVM 315 را سیستم ترمز ضد قفل، مانیتور ۷ اینچی لمسی، ۶ بلندگو، سنسور عقب، قفل مرگزی با ریموت و تنظیم برقی آینه‌های جانبی تشکیل می‌دهند.

ضمنا نیروی حاصل از پیشرانه توسط یک گیربکس پنج سرعته دستی به سوی چرخ‌های جلو روانه می‌شود. این خودرو نیروی محرکه خود را مدیون یک پیشرانه تنفس طبیعی ۴ سیلندر به حجم ۱٫۵لیتر است. حداکثر توان خروجی پیشرانه مذکور معادل ۱۰۷ اسب بخار بوده و گشتاور حاصل نیز به رقم ۱۴۰ نیوتن متر می‌رسد. البته میزان چسبندگی چرخ‌ها به سطح زمین در حد کافی بوده و از این نظر چندان جای نگرانی نیست.

این خودرو نیز مانند دیگر خودروهای کمپانی چری دارای نقاط قوت و نقاط ضعف بسیاری است. در این مطلب قصد داریم به بررسی و نقد خودرو MVM مدل 315 بپردازیم، لطفا تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. زیر کاپوت ام‌وی‌ام 315 جدید یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی قرار گرفته که قادر است در بهترین حالت 107 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن‌تر گشتاور تولید نماید.

اما در نسخه‌های تولیدی بعد از سال 1394 (پس از فیس جدید) ام‌وی‌ام مشکل را برطرف ساخت، هرچند همچنان برخی افراد از صدای اضافه گیربکس در برخی مدلهای تولیدی گلایه دارند.راستی برای داشتن نسخه اتوماتیک 315 باید به سراغ مدل پلاس که البته در رده قیمتی کاملاً متفاوتی قرار دارد بروید. در آن مدل یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک جایگزین گیربکس 5 سرعته دستی شده است. ترمزهای ماشین هم مقداری قلق دارند و ممکن است در ابتدا مقداری حس عدم اطمیمنان را به شما منتقل کنند اما در طول زمان به این مورد تا حدودی عادت خواهید کرد. در این بین میتوان از کیفیت سواری 315 به عنوان یکی از نکات مثبت ماشین یاد کرد؛ هرچند این سواری نرم باعث شده که در سرعت‌های بالاتر مقداری حس ناپایداری در پیچ‌ها به راننده منتقل شود. پس به نوعی میتوان گفت ام‌وی‌ام 315 جدید علیرغم ظاهر اسپرتش رفتاری خانوادگی دارد و میتواند برای استفاده خانواده‌های جوان و کم جمعیت و یا افرادی که خیلی اهل رانندگی هیجانی نیستند کارآمد باشد. یک پیشرانه‌ی بنزین‌سوز 1.۵ لیتری (۱۴۹۷سی‌سی) بهره می‌برد که توانایی تولید حداکثر قدرت 80 کیلووات (107 اسب بخار) در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۴۰ نیوتن‌متر در دور موتور ۴۵۰۰ دور بر دقیقه را دارد.

در ام‌وی‌ام ۳۱۵ تمام شیشه‌ها و آینه‌های جانبی به صورت برقی تنظیم شده اما تنظیم صندلی‌های آن همچنان دستی است. البته تیپ “اسپرت اکسلنت” با موارد تکمیلی نظیر سیستم پخش VIFA و روف‌رکهای روی سقف اشاره نمود. علاوه بر این، ۳۱۵ توسط چری با تریم داخلی دورنگ به بازار عرضه می‌گردد که نمای بهتری به کابین آن بخشیده است اما مدیران‌خودرو آن‌را با تریم داخلی مشکی عرضه می‌کند که خسته‌کننده بوده و کیفیت پایین آن‌را بیشتر نشان می‌دهد.

امکانات ایمنی:

بر این اساس باید توجه داشته باشید که با خودرویی کاملا معمولی از نظر مشخصات فنی روبه‌رو هستید. در بین موتورهای داخلی، TU5 که روی پژو ۲۰۶ و پرشیا نصب می‌شوند تقریبا مشخصات یکسانی با موتور MVM 315 دارند. برخی از رانندگان این خودرو از مشکل صدای زیاد موتور در کابین نیز گلایه‌مند هستند.

لکسوس LX 700h مدل 2025 به میدان آمد؛ مشخصات فنی و امکانات هیولای لوکس ژاپنی

همچنین از سال گذشته مدیران‌خودرو اقدام به عرضهٔ مدل جدیدی از این خودرو با نام ۳۱۵ اسپرت کرده است که خود در دو نسخهٔ لاکچری و اکسلنت به بازار آمد. این مدل در بیرون به پوشش‌های پلاستیکی روی بدنه و سپرها، محافظ نقره‌ای‌رنگ در زیر سپرها و ریل‌های روی سقف مجهز شده که نمای خودرو را بهبود بخشیده است. درکل ام‌وی‌ام ۳۱۵ طراحی خاص یا هیجان‌انگیزی نداشته و می‌توان آن‌را خودرویی با طراحی ساده و تا حدودی کهنه توصیف کرد که البته به لطف فیس‌لیفت و افزودن قطعات مذکور بهتر از گذشته شده است. هنگام ورود به کابین طراحی زیبای داشبورد این خودرو توجهتان را به خود جلب خواهد کرد. در طراحی داشبورد این خودرو از کابین زیبای محصولات هیوندای الهام گرفته شده که در نگاه اول کاملاً محسوس است. استفاده از خطوط شکسته در طراحی جدید کابین این خودرو آن را زیبا و جوانپسند کرده است.در مرکز داشبورد ۳۱۵ از یک مانیتور استفاده شده که سیستم صوتی خودرو را نیز در خود جای داده است.

ام وی ام ۳۱۵ (MVM 315)[ویدیو معرفی MVM315 را تماشا کنید] جدید، موفق به دریافت چهار ستاره‌ی ایمنی از مجموع ۵ ستاره‌ی ایمنی در تست‌های تصادف موسسه‌ی چینی C-NCAP شده است. نمایندگی مدیران‌خودرو MVM350 امتیازات خودرو ام وی ام ۳۱۵ (MVM 315) را به تفکیک 77% در تصادفات کامل از روبه‌رو، 82% در تصادفاتی با زاویه‌ی ۴۰ درصد از روبه‌رو و 98% در تصادفات جانبی بررسی و نتیجه‌گیری کرده است. مدل داخلی خودروی ام وی ام ۳۱۵ (MVM 315) جدید از امکانات و تجهیزات ایمنی استانداردی از جمله دو کیسه‌ی هوای ایمنی جلو (برای راننده و سرنشین جلو)، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) در چرخ‌های عقب به همراه سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و سیستم ضد سرقت ایموبلایزر استفاده می‌کند. کابین ام وی ام ۳۱۵ (MVM 315) با فضای مناسب و طراحی شیک، فضای راحتی برای سرنشینان فراهم کرده است. تجهیزات و تکنولوژی‌های موجود در کابین به راحتی با کمترین زحمت در دسترس سرنشینان است.

بخش عمده نیمه پایینی چهره این خودرو توسط مجرای بزرگ ورودی هوا، به جهت تامین هوای مورد نیاز پیشرانه و سیستم خنک کننده، تسخیر شده است. در دو انتهای کناری این بخش، جایگاه مشکی رنگ مه شکن ها به چشم می‌خورد و یک چراغ دایره‌ای شکل نیز درون هر یک از این جایگاه ها تعبیه شده است. این جلوپنجره که تقریبا حالت چهار ضلعی دارد، یک وجه آن شامل بخشی از لبه درب کاپوت بوده و سه وجه دیگر نیز توسط نوار کروم رنگ باریک پوشش داده شده‌اند. خودرو ام وی ام 315 (MVM 315)، یکی از خودروهای محبوب در 4 مدل مختلف می باشد که در این گزارش از نمناک به بررسی همه جانبه خانواده “ام وی ام 315” خواهیم پرداخت. سلام به همه دوستان محترم من بین این ماشین و لیفان ایکس ۵۰(دنده ای) گیر کردم.ممنون میشم یه راهنمایی کنید.

در آزمایش‌های شتاب‌‌گیری که از این خودرو به عمل آمده، بازه زمانی بین ۱۵ تا ۱۶ ثانیه برای پر کردن سرعت ۰ تا ۱۰۰ به دست آمده است. خودرو ام وی ام یکی از خودروهای کمپانی چری است که برای نخستین بار در نمایشگاه پکن در سال ۲۰۰۸ به نمایش در آمد. این خودرو دارای دو مدل سدان و هاشبک است که توسط شرکت مدیران خودرو در سال ۱۳۹۱ وارد کشور ایران شد. مدل سدان این خودرو در کشور ایران با استقبال چندانی مواجه نشد اما مدل های هاشبک آن در تیم های ساده، اسپرت و اکسلنت طی سال های ۹۴ تا ۹۹ روانه بازار شد.

سیستم تعلیق نسبتا نرم باعث شده تا شاهد سواری آرامش بخشی از این خودرو باشیم. اما در عوض هندلینگ خودرو کمی در این بین دچار نقصان شده و حین عبور از پیچ‌ها شاهد حرکت گهواره ای در خودرو هستیم. سیستم تعلیق جلو به صورت مکفرسون مستقل با فنر پیچشی، میله نگهدارنده و ضد لغزش بوده و در عقب از نوع کشنده چندگانه با فنر پیچشی است. به طور کلی کابین MVM 315 در نوع خود از طراحی مناسبی برخوردار است و با کمی ارفاق نمره قبولی را برای خود رزرو می‌نماید. بخش‌ها‌ی عمده کابین به رنگ مشکی منقش شده و در برخی قسمت ها نظیر کنسول میانی و غربیلک فرمان آثاری از رنگ نقره‌ای نیز به چشم می خورد.

با در نظر گرفتن این نکته مهم توجه شما را به مزایای ام وی ام ۳۱۵ جلب می‌کنیم. به دلیل طراحی خاصی که درب عقب این خودرو دارد و همچنین کوچک بودن پنجره عقب خودرو، هنگام دنده عقب گرفتن راننده دید خوبی متاسفانه ندارد. البته این موضوع به دلیل این که خودرو به سنسور و دوربین دید عقب با قابلیت نمایش روی LCD مجهز است نمی‌تواند ایراد بزرگی محسوب شود، ولی از آن جایی که هدف ما در مقالات مشاوره خرید بررسی تمام زوایای خودروهاست، این مورد را لازم دانستیم که در این مطلب ذکر کنیم.

خودرو ام‌وی‌ام ۳۱۵ به عنوان یک هاچ‌بک جمع‌وجور، طراحی مدرن و کاربرپسندی دارد که توجه بسیاری از خریداران را جلب کرده است. این خودرو با ابعاد مناسب و خط‌های طراحی نرم، به راحتی در شهرهای شلوغ و خیابان‌های تنگ حرکت می‌کند.توجه داشته باشید که امروزه لوازم یدکی خودرو هایی مانند ام وی ام 315 و سایر ماشین های چینی به واسطه فروشگاه هایی مثل حمید یدک قابل دسترس هستند و نگران این موضوع نباشید. برای بهبود پایداری و راحتی سواری، این خودرو در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم بازوی پیچشی (Torsion Beam) بهره می‌برد. این ترکیب راحتی و پایداری مناسبی را در مسیرهای نامناسب و کوچه پس‌کوچه‌های شهری به راننده ارائه می‌دهد.

سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.

فرمان هیدرولیک نیز به عنوان یک ویژگی مهم در بهبود حس رانندگی، کنترل بهتری را در دست راننده قرار می‌دهد؛ این خودرو در نمونه‌‌های جدیدتر ام وی ام ۳۱۵ پلاس، به فرمان برقی مجهز شده است. خرید ام وی ام ۳۱۵ با توجه به طراحی هاچ‌بک و ابعاد جمع‌وجور آن، یکی از انتخاب‌های مناسب برای فضای شهری خواهد بود. فاصله محوری ۲۵۲۷ میلی‌متری این خودرو نیز باعث ایجاد فضای کابین نسبتاً جادار برای سرنشینان شده است. حجم صندوق بار آن نیز حدود ۳۱۵ لیتر است که با خواباندن صندلی‌های عقب، این فضا تا حدود ۴۲۰ لیتر افزایش می‌یابد. از مهم ترین نقاط عطف ام وی ام 315 می‌توان به‌رنگ یک دست در تمام بدنه‌خودرو و آینه‌ها، چراغ های هالوژنی به‌نسبت بزرگ در جلو، چراغ های مه‌شکن عقب و جلو و… اشاره‌کرد. مدیران خودرو در سال ۹۹ فیس لیفت سوم این خودرو را با نام ام وی ام ۳۱۵ پلاس و با تغییراتی در ظاهر و آپشن‌ها و همین طور اضافه کردن گیربکس اتومات راهی بازار کرد.

در بحث نقاط ضعف نیز می‌توانتوانایی‌های حرکتی ضعیف، کیفیت فنی و متریال متوسط، بازار دست دوم‌ نه چندان مناسب را نام برد. ام‌وی‌ام 315 جدید فقط در نسخه دنده‌ای به بازار عرضه شده است و برای داشتن نسخه اتوماتیک می‌بایست به سراغ مدل پلاس که البته در رده قیمتی متفاوتی قرار دارد بروید. این سبک طراحی، ارتفاع نمای جلو 315 پلاس را به شکل چشمگیری افزایش داده است.

در طول سال‌های دهه ۹۰ شمسی مدل‌های مختلفی از این خودرو توسط ام وی ام روانه بازار شد؛ اما مدل فیس لیفت MVM 315 بیشترین توجه را به خود جلب کرد. در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی ام وی ام 315 و مزایا و معایب آن می پردازیم. خودرو MVM 315 جزو قدیمی‌ترین محصولات در حال تولید شرکت خودروسازی مدیران‌ خودرو است.این خودرو از سال ۱۳۹۱ در بازار ایران عرضه شد و  ام وی ام ۳۱۵ در روزهای اول به صورت سدان و هاچ بک تولید می‌شد، اما اخیرا مدیران خودرو فقط نسخه هاچ بک آن را تولید و به بازار عرضه می‌کند. یکی از عیوب عمدهٔ ام وی ام ۳۱۵، کیفیت پایین آن خصوصاً در کابین است که برای خودرویی با قیمتی بیش از پنجاه میلیون تومان واقعاً ناامیدکننده است.

ام‌وی‌ام ۳۱۵ اسپرت اکسلنت، یکی از پرفروش‌ترین خودروهای گروه صنعتی مدیران خودرو محسوب می‌شود. این خودروی هاچ‌بک شهری به‌واسطه طراحی جذاب خود توانسته توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کند و به یکی از موفق‌ترین هاچ‌بک‌های بازار تبدیل شود. همان‌طور که گفته شد، ۳۱۵ یکی از محصولات قدیمی چری است و بنابراین نباید انتظار طراحی‌های مدرن این شرکت را از آن داشت. بااین‌حال پس از فیس‌لیفت سال ۲۰۱۲ طراحی این هاچ‌بک چینی مدرن‌تر از قبل شده است. طی این فیس‌لیفت عمدهٔ تغییرات در نمای جلویی خودرو انجام گرفته که شامل تغییر کامل چراغ‌های جلو، جلوپنجره و سپر می‌شود. در عقب اما تنها به تغییر گرافیک داخلی چراغ‌ها و تغییراتی جزئی در سپر بسنده شده است.

کیفیت ساخت پایین و کابین پر سروصدا

ام‌وی‌ام 315 جدید هم میتواند خودرو خوبی باشد و هم بد، و این بستگی به نوع کاربری و سلیقه شخصی شما خواهد داشت. اما اگر شتاب و هندلینگ و خصلت‌های اسپرتی ماشین برایتان از اهمیت بالاتری برخوردار است و قصد دارید در هنگام فروش، ماشینتان به سرعت به پول نقد تبدیل شود، این محصول یک انتخاب بد برای شما خواهد بود. یکی از مهم‌ترین بحث‌ها در زمینه مزایا و معایب ام وی ام 315، سیستم ایمنی آن است. اهل فن معتقدند که سیستم ترمز 206 در مقایسه با ام وی ام 315 عملکرد بهتری دارد. رانندگان جاده در بررسی مزایا و معایب ام وی ام 315 روی موضوع شتاب‌گیری خیلی حساس هستند. با توجه به مشخصات فنی پیشرانه ام وی ام 315، نمی‌توان انتظار شتاب‌گیری خیلی زیادی از این خودرو داشت.

شرکت مدیران خودرو به عنوان عاملیت رسمی کمپانی چینی چری در ایران، عهده‌دار مونتاژ این خودرو در کشور شد و در سال ۱۳۹۴ نیز نسخه فیس لیفت آن را به بازار ایران عرضه نمود. برای ارزیابی کامل مزایا و معایب ام وی ام ۳۱۵ باید به امکانات رفاهی آن نیز بنگریم. آینه‌های برقی، سانروف، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، سیستم نمایشگر ۷ اینچی لمسی، صندلی چرم، سنسور و دوربین دید عقب و فرمان برقی از جمله مهم‌ترین امکانات این خودرو هستند.

بررسی تخصصی ام وی ام 315 اسپرت اکسلنت

قیمت MVM 315S در زمان نگارش این نوشته در بازار، چیزی در حدود  58,900 میلیون تومان قیمت داشته و البته به صورت شرایطی و اقساطی نیز از سوی شرکت سازنده به فروش می‌رسد. شما می‌توانید جدیدترین شرایط فروش MVM 315 اسپرت اکسلنت از سوی مدیران خودرو را در اینجا مشاهده نمایید. لازم به ذکر است که میزان مصرف سوخت ترکیبی خودرو ام وی ام 315 و خودرو 206 تیپ 2 به ترتیب عبارتند از 6.3 لیتر و 8.8 لیتر در هر 100 کیلومتر که گزینه عقلانی ام وی ام 315 می باشد. از مهم ترین قابلیت هایی که بر روی کابین جدید قرار گرفته اند می توان به فرمان هیدرولیکی با دکمه های کنترلی بر روی آن، مالتی مدیا، سیستم تهویه دستی و دریچه های با طراحی جدید اشاره کرد. در بررسی مزایا و معایب ام وی ام 315 باید نگاهی به استهلاک خودرو نیز بیندازیم. تجربه نشان داده است که دیسک و صفحه ام وی ام 315 خیلی زودتر از سایر خودروها تمام می‌شوند.

{

رنگ های عرضه شده ام وی ام 315

|}

سلام خدمت همه دوستان من بین این ماشین و لیفان ایکس ۵۰(دنده ای)گیر کردم ممنون میشم راهنمایی کنید. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم. در نهایت انتخاب بین این دو خودرو بستگی به نیازها و اولویت‌های شما دارد؛ آیا به صرفه‌جویی در هزینه‌ها اهمیت می‌دهید یا به دنبال راحتی و تکنولوژی پیشرفته‌تری هستید. به لحاظ ویژگی‌های ایمنی در حد متوسط قرار دارد و شامل کیسه‌های هوا و ترمزهای استاندارد است، اما ممکن است به اندازه ۳۱۵ پیشرفته نباشد. باتری ام وی ام 315در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

{

ام وی ام 315 چه مزایایی دارد؟

|}

با توجه به طراحی خاص این خودرو و کوچک بودن شیشه عقب آن هنگام دنده عقب راننده دید خوبی ندارد. البته لازم به ذکر است که این خودرو مجهز به سنسور دوربین دنده عقب است که این عیب را برطرف می کند. همان گونه‌ که گفته شد این خودرو نیز مانند دیگر خودروهای تولید شده در کمپانی چری دارای نقاط عطف و نقاط ضعف فراوانی است. بنابراین اگر قصد خرید این خودرو را دارید ابتدا این مقاله را مطالعه کنید. در بخش ایمنی، ام وی ام ۳۱۵ به ترمزهای دیسکی در جلو و کاسه‌ای در عقب مجهز شده است که عملکرد خوبی در کاهش سرعت و توقف خودرو ارائه می‌دهند. همچنین سیستم‌ کمکی نظیر ABS (ترمز ضد قفل) نیز در این خودرو به کار رفته‌اند که به بهبود عملکرد ترمزها کمک می‌کنند.

در نهایت MVM 315 می‌تواند نقش یک هاچبک نسبتا نرم و اقتصادی را برای خانواده‌های کم جمعیت ایرانی بازی کرده و آنها را از سواری آرام خود محظوظ نماید. اولین نکته ای که پس از نشستن پشت فرمان MVM 315 و شروع حرکت با این خودرو نظر ما را به خود جلب می‌نماید، نرمی زیاد فرمان این خودرو است. در ضمن، حداکثر سرعت این خودروی 1210 کیلوگرمی در حدود 170 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است. حداکثر گشتاور حاصل از این پیشرانه برابر 140 نیوتن‌متر بوده و در بازه 3000 تا 4500rpm پدیدار خواهد شد. همچنین یک گیربکس پنج سرعته دستی وظیفه انتقال نیروی حاصل از پیشرانه به سوی چرخ‌های جلو را بر عهده دارد.

اگر مایل به شناخت بیشتر کاستی‌های ام وی ام ۳۱۵ هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. لازم به ذکر است که در این مطلب آخرین نسخه این خودرو موسوم به ام وی ام ۳۱۵ پلاس مورد بررسی قرار گرفته است. اولین ‌فیس‌لیفت 315 در اواسط سال 93 و با نام 315New یا همان 315 جدید به بازار آمد.

در نگاه اول این میزان قدرت و گشتاور برای خودرویی در این سایز و رده قیمتی کافی به نظر میرسد اما ترکیب شدن این پیشرانه با یک گیربکس 5 سرعته دستی با ضرائب سبک باعث شده که شتاب و کشش ماشین در سطح بسیار معمولی قرار بگیرد. به زبان ساده‌تر نباید از 315 جدید انتظار شتاب و کشش و هیجان ایده‌آلی داشته باشید. برای ارزیابی کامل مزایا و معایب ام وی ام 315 باید به امکانات رفاهی آن نیز بنگریم. آینه‌های برقی، سانروف، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، سیستم نمایشگر 7 اینچی لمسی، صندلی چرم، سنسور و دوربین دید عقب و فرمان برقی از جمله مهم‌ترین امکانات این خودرو هستند. با توجه به قیمت ام وی ام 315، کیفیت پایین متریال به خصوص در کابین به عنوان یکی از معایب بزرگ این خودرو محسوب می‌شود. حتی این خودرو در تست‌های سازمان بازرسی کیفیت ایران نیز فقط امتیاز 2 ستاره را کسب کرده است.

قیمت ۳۱۵ اما پس از چندین مرتبه افزایش از ۴۷,۷۰۰,۰۰۰ تومان هم‌اکنون به ۵۱,۴۰۰,۰۰۰ تومان رسیده که منصفانه بگوییم برای چنین خودرویی مبلغ گزافی محسوب می‌شود چراکه با این قیمت و حتی کمتر از آن می‌توان خودروهای بهتر یا بروزتری خریداری کرد. بااین‌حال رقبای مستقیم این خودرو رنو ساندرو و برلیانس H320 هستند که هردو خودروهای محبوبی محسوب می‌شوند درحالی‌که دنا پلاس هم می‌تواند گزینهٔ مناسبی در این رنج قیمت باشد. در واقع حضور ام‌وی‌ام ۳۱۵ در کشورمان خبر تازه‌ای نیست و این خودروی چینی مدت‌هاست که در کشورمان مونتاژ می‌شود. در سال جاری (۱۳۹۳) کمپانی مدیران‌خودرو (MVM) فیس‌لیفت جدید این هاچ‌بک را وارد بازار کشورمان کرده است.

از مهم ترین نقاط عطف خودرو ام وی ام 315 می توان به رنگ یک دست در تمام بدنه خودرو و آینه ها، چراغ های هالوژنی به نسبت بزرگ در جلو، چراغ های مه شکن عقب و جلو و... با این وجود طراحی ظاهری این خودرو در مقابل خودروهایی مانند 206 شاید برای عموم جذاب تر بنظر برسد. بررسی مزایا و معایب ام وی ام 315 برای خانواده‌ها بدون نگاه به موضوع جادار بودن خودرو کامل نمی‌شود. علی‌رغم اینکه با یک خودرو هاچ‌بک سروکار داریم، ام وی ام 315 در مقایسه با پژو 206 کابین و صندوق عقب به‌مراتب بزرگ‌تری دارد. طبیعی است که در مقایسه با یک خودرو داخلی مانند پژو ۲۰۶ بازار دست دوم ام وی ام ۳۱۵ وضعیت ضعیف‌تری داشته باشد. اما در حال حاضر این خودرو در بازار ایران معامله می‌شود و حتی برای خرید لوازم یدکی آن نیز خیلی به زحمت نمی‌افتید.

در بررسی مزایا و معایب ام وی ام ۳۱۵ باید نگاهی به استهلاک خودرو نیز بیندازیم. تجربه نشان داده است که دیسک و صفحه ام وی ام ۳۱۵ خیلی زودتر از سایر خودروها تمام می‌شوند. به‌خصوص اگر از بازار دست دوم اقدام به خرید این خودرو می‌کنید، پیشنهاد ما این است که در همان ابتدا برای تعویض دیسک و صفحه اقدام کنید تا با مشکل خاصی روبه‌رو نشوید. فضای داخلی آن نیز به خوبی طراحی شده و شامل امکانات رفاهی متنوعی نظیر سیستم تهویه مطبوع، سیستم صوتی با قابلیت اتصال بلوتوث و صفحه نمایش لمسی می‌باشد که تجربه سفر را برای سرنشینان دلپذیرتر می‌کند. علاوه بر این، کیفیت متریال استفاده شده در ساخت کابین به احساس بهتر و لوکس‌تر بودن خودرو کمک می‌کند.

با توجه به ابعاد و کلاس بدنه MVM 315، صندلی‌های ردیف عقب جای چندان راحتی برای افراد بلند قد نبوده و از نظر فضای سر و زانوها با محدودیت نسبی مواجه است. اما به هر حال دو نفر سرنشین با قد متوسط و یا کمتر می‌توانند به راحتی در این جایگاه حضور یابند. سایز شیشه‌های جانبی مناسب بوده و فریم مشکی رنگ دور تا دور آن را احاطه کرده است. بخش انتهایی پنجره‌ها نیز فاقد شیشه شفاف بوده و به جای آن از یک قطعه  مشکی رنگ استفاده شده است. اگرچه ظاهر MVM 315 چندان چشم نواز و هیجان انگیز نیست اما فراموش نکنید که رقبای اصلی این خودرو یعنی مدل‌های قدیمی جدیدالتولید ایران خودرو و سایپا، از همین زیبایی اندک ظاهری هم برخوردار نیستند. با همه این تفاسیر اما 315 آمده و برای خود در بین سالخوردگان خودخواه این محدوده جایگاهی دست و پا نموده است.

در تأیید این ادعا همین کافی که ‌ام وی ‌ام ۳۱۵ در گزارش‌های کیفی ماهانه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از ۵ ستاره کیفی، همیشه ۲ ستاره را به دست می‌آورد. طبق گزارش مالکان ام وی ‌ام ۳۱۵، صدای زوزه گیربکس آن در دنده‌های ۲، ۳ و ۴ بسیار آزار دهنده هست و مشکل وقتی بدتر می‌شود که صدای گیربکس را به صداهای دیگر داخل کابین اضافه کنید. ابعاد ام وی ام ۳۱۵ برابر ۴۱۸۸ میلی‌متر طول، ۱۶۸۶ میلی‌متر عرض و ۱۴۸۰ میلی‌متر ارتفاع می‌باشد. وزن خالص این خودرو ۱۲۱۰ کیلوگرم بوده و میزان مصرف آن در هر سیکل ترکیبی ۶.۵ لیتر به ازای صد کیلومتر است. حدود تحتانی سپر عقب هم مانند سایر بخش‌های زیرین بدنه، با پلاستیک مشکی - نقره‌ای تزئین شده و دو عدد چراغ قرمز رنگ مه شکن با فرمی نسبتا باریک و کشیده نیز در دو طرف پایینی سپر عقب جای داده شده اند. یک خط فرم‌دهنده حجمی از انتهای چراغ عقب تا نزدیکی‌های گلگیر جلو تداوم یافته و به همراه یکی دو مورد خطوط حجمی دیگر، بر جنبه های جسورانه نمای جانبی این خودرو افزوده است.

ام‌وی‌ام ۳۱۵ در ابتدا در دو نسخه هاچ‌بک و سدان عرضه شد؛ اما با کاهش تقاضا برای مدل سدان، تولید آن متوقف شد و اکنون تنها نسخه اسپرت هاچ‌بک در بازار موجود است. مدل اسپرت این خودرو به دو تیپ لاکچری و اکسلنت تقسیم می‌شود که در حال حاضر تنها نسخه اکسلنت آن قابل سفارش است. روی‌هم‌رفته ام وی ام 315 یک خودرو سواری خانوادگی نسبتا مناسب برای رانندگی شهری به حساب می‌آید.

بلکه باید عملکرد آن را در بخش‌های مختلف به‌تفکیک زیر ذره‌بین برد تا در نهایت قضاوت منطقی صورت بگیرد. خودرویی چینی که بیش از یک دهه از حضور آن در ایران می‌گذرد و به همین دلیل می‌توان نگاه کارشناسی دقیقی به نقاط ضعف و قوت آن انداخت. اگر هنوز بین خرید MVM 315 و سایر رقبای هم‌رده آن مردد هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

توجه داشته باشید که وقتی پای کلماتی مانند مزایا و معایب به میان می‌آید، با مفاهیم نسبی سروکار داریم. به‌عبارت دیگر باید مزایا و معایب خودروی ام وی ام ۳۱۵ را نسبت به خودروهای هم‌رده قیمتی خود بررسی کنیم. در بین خودروهای داخلی پژو ۲۰۶ و در میان خودروهای خارجی نیز لیفان ایکس ۵۰ به‌عنوان رقبای آن شناخته می‌شوند.


قیمت خودرو mvm صفر